Gumimaci süti

Majdnem két éve porosodik ez a recept a fiókomban, mert valahogy sosem szántam rá magam, hogy elkészítsem, mert nagyon macerásnak tűnt. Karácsonykor végre vettem a fáradtságot és nekiugrottam. Pozitívan kellett csalódnom, mert egyáltalán nem olyan nagy macera, mint amilyennek gondoltam, a végeredmény pedig igazán mókás, és nagyon-nagyon finom. :D Az egész süti zselé rétegekből áll, és mindnek más a színe és az íze. Nagy sikert aratott karácsonykor, és szilveszterkor is. Alig fogyott el készíthettem is a következő adagot... 



Hozzávalók:
Az 1. réteghez:

  • 3 tojás
  • 4 evőkanál porcukor
  • 1,5 dl víz
  • 2 evőkanál zselatin
A 2. réteghez:
  • 3 tojás
  • 4 evőkanál porcukor
  • 1,5 dl víz
  • 2 evőkanál zselatin
  • 2 evőkanál kakaó
A 3. réteghez:
  • 5 dl tejföl
  • 7 evőkanál porcukor
  • 1,5 dl víz
  • 2 evőkanál zselatin
A 4. réteghez:
  • 2 dl szörp 
  • 1,5 dl víz
  • 2 evőkanál zselatin
Elkészítés:

1. réteg: A víz és a zselatin kivételével robotgéppel összekeverjük a hozzávalókat és félretesszük. A zselatint elkészítjük annak megfelelően, ahogy a csomagolása írja. Ha kész hozzákeverjük a már előkészített tojásos anyaghoz, és tepsibe öntjük. Majd hűtőbe tesszük dermedni.
2. réteg: Ha megszilárdult az első réteg ugyanazt megismételjük mint az első rétegnél. A hozzávalókat összekeverjük a víz és a zselatin kivételével, a zselatint elkészítjük, és hozzákeverjük a kakaós anyaghoz és az első rétegre öntjük, és ismét hűtőbe tesszük.
3. réteg: Ha megszilárdult a második réteg keverjük ki a tejfölt a porcukorral és készítsük el a zselatint, majd keverjük a tejfölhöz. Öntsük a második rétegre és tegyük a hűtőbe szilárdulni.
4. réteg: Készítsük el ismét a zselatint és adjuk hozzá a szörpöt, majd öntsük ezt is a tepsibe, és tegyük ismét hűtőbe.

Ha minden réteg megszilárdult szeleteljük fel és tálalhatjuk is. Nagyon mókás és irtó finom sütemény. Ha vendégeket várunk biztos nagy sikert aratunk vele. 



Szeretitek a zselés sütiket?

Megjegyzések

  1. Nekem ez a kedvenc sütim, csak én radír néven ismerem :))

    VálaszTörlés
  2. A páromnak állítólag ez a gyerekkori kedvence volt, de mivel én totál hadilábon állok a zselatinos cuccokkal, nem vagyok hajlandó nekiállni. Amúgy nagyon jól mutat, biztos finom is, csak ne nekem kelljen megcsinálni :D :D

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése